Umów prezentację →

Bezpieczeństwo danych

Bezpieczństwo danych to kluczowa kwestia którą należy się zająć aby w przyszłości uniknąć przykrych sytuacji. Jak powszechnie wiadomo – nic nie jest bezawaryjne i zdażają się różne usterki, czy to losowe, czy to spowodowane umyślnym bądź nieumyślnym działaniem użytkownika.

Punkt 1. Kopia zapasowa

a) Należy wykonywać możliwie jak najczęściej kopię zapasową całego katalogu Infopiek i zapisywać w bezpiecznym miejscu innym niż dysk lokalny serwera (dysk sieciowy, płyta CD, pendrive) – najlepiej w kilku różnych miejscach na raz. Aby kopia zapasowa wykonała się prawidłowo należy wyłączyć wszystkie stanowiska robocze w całym zakładzie oraz wyłączyć usługi które mogą korzystać z plików Infopiek-a. W celu wyłączenia usług wchodzimy w aplet Usługi systemu Windows (services.msc) i zatrzymujemy VikingSrvTcp, Info_ecommerce_service, Infopiek_Archiw_Service (jeśli są). Po wykonaniu kopii zapasowej należy te usługi uruchomić.

b) Można wykonać kopię baz danych. W tym celu wchodzimy w menu Obsługa -> Archiwizacja w programie Infopiek Sprzedaż i wybieramy [F12] Rozpocznij archiwizację. Pod wskazaną lokalizacją zostanie utworzony plik archiwum zawierający tylko bazy danych. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji kopii bezpieczeństwa nie zawiera ona indywidualnych ustawień programu oraz użytkowników więc przywrócenie sprawności systemu może trwać dłużej.

Punkt 2. Dostęp do serwera

Przestrzegamy aby komputer który jest serwerem danych nie był używany jako stacja robocza, oraz żeby jak najwęższe grono osób miało do niego bezpośredni lub pośredni dostęp (np. pulpit zdalny). Nawet nieświadome operacje wykonane przez użytkownika mogą mieć wpływ na działanie systemu operacyjnego jak również systemu Infopiek. Zwykłe otwieranie wiadomości e-mail może mieć tragiczne skutki, gdyż żaden program ochronny nie gwarantuje 100% sprawności oraz wykrywalności szkodliwego oprogramowania.

Punkt 3. Program antywirusowy oraz Firewall

Program antywirusowy i firewall to w dobie Internetu podstawa. Różnią się one skutecznością i szybkością działania, więc zaleca się wybór jak najlepszego oprogramowania. Jeśli program antywirusowy będzie blokował działanie Infopieka to należy dodać katalog główny do wyjątków aby nie zostały usunięte pliki wymagane do prawidłowego działania. Rekomendujemy program ESET NOD32.

Chcesz wiedzieć więcej?

Wpisz swój adres e-mail, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie Twoje pytania


Zapraszamy do kontaktu

Kontakt

Poniedziałek - Piątek: 08:00 - 16:00

info@infopiek.pl +48 22 652 60 10

Viking 2 sp. z o.o.
ul. Gizów 6
01-249 Warszawa

Biuro:
ul. Okrzei 2/U2
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

HOT NEWS
Pracujemy nad nową wersją systemu. Wkrótce więcej szczegółów.