Umów prezentację →

Dodawanie kontrahenta

1. Kartoteki>Odbiorcy>Zbiorczy (z dowodami dostaw i zwrotów) lub Bezpośredni (bez  dowodów dostaw i zwrotów).

2. [Ins]-Dodaj – dodajemy nowego odbiorcę, [Ent]-Wybierz edytujemy odbiorcę już wprowadzonego.

3. Wprowadzamy dane odbiorcy w zakładce FIRMA:

  • Nazwa skrócona – pole widoczne w cały programie nie drukuje się na dokumentach
  • Nazwa pełna 1,2,3, adres(ulica), kod miasto, NIP – drukuj się na dokumentach.
  • Telefon  – numer kontaktowy z odbiorcą

Miejsce dostawy:

  • – Nazwa – wpisiujemy miejsce do którego dostarczamy
  • – Adres – ulica miejsca dostawy
  • – Kod Miasto – miejsca dostawy

Grupa – możliwość wybranie grupy odbiorców (np. Sklepy własne).

Sklep własny – zaznaczamy jeśli odbiorca jest naszym sklepem własnym.

Odbiorca z Unii Europejskiej – zaznaczamy gdy odbiorca jest z Unii Europejskiej

Wydruk faktur w Euro – zaznaczamy gdy odbiorca z Uni Europejskiej ma mieć drukowane faktury w EURO.

4. Cenniki i rabaty

  • Wybierz Cennik z listy– przypisujemy odbiorcy odpowiedni cennik,
  • Forma Rabatu – możliwość przypisania rabatu stałego lub z tablicy rabatowej,
  • Blokada sprzedaży – TAK blokuje możliwość wystawiania dokumentów gdy mamy przeterminowane płatności, trzy opcje do wyboru (limit zł, limito ilości dok przeterminowanych, lub limit dni po terminie płatności),
  • Forma płatności – wybieramy formę płatności dla odbiorcy(np gotówka, przelew),
  • Termin zapłaty ilość dni – ustawiamy ile dni odbiorca na zapłacenie faktury,
  • Konto bankowe Nasze – ustawiamy konto do wpłat dla odbiorcy, jeśli jest kilka kont bankowych,

5. Dokumenty sprzedaży:

  • Typ dokumentu – domyślnie faktura VAT, możliwość wyboru faktura wewnętrzna lub dowód przesunięcia.
  • Okres rozliczeń dla dokumentów zbiorczych – wybieramy do jakiego dnia mają być zbierane dowody dostaw i dowody zwrotów.
  • Wpis dokumentów do rejestru sprzedaż – TAK wpisuje do rejestru VAT, NIE wpisuje do rejestru VAT.
  • DZ wlicz do zbiorówki  – TAK wystawia fakturę zbiorczą z dokumentów dostawy pomniejszoną o dokumenty zwrotu (jeśli wystąpią ujemne ilości wystawiany jest auto DZ), jeśli mamy zaznaczony Z ujemnych ilości utwórz FK utworzy fakturę korygującą (bark auto DZ). NIE tworzy fakturę tylko z dowodów dostaw, jeśli mamy zaznaczone Utwórz faktury korygujące z DZ tworzy nam automatycznie korektę z dowodów zwrotu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Wpisz swój adres e-mail, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie Twoje pytania


Zapraszamy do kontaktu

Kontakt

Poniedziałek - Piątek: 08:00 - 16:00

info@infopiek.pl +48 22 652 60 10

Viking 2 sp. z o.o.
ul. Gizów 6
01-249 Warszawa

Biuro:
ul. Okrzei 2/U2
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki

HOT NEWS
Pracujemy nad nową wersją systemu. Wkrótce więcej szczegółów.